7 ianuarie 2011

Totusi, iubirea..

Şi totuşi există iubire 
Şi totuşi există blestem
Dau lumii, dau lumii de
ştire
Iubesc, am curaj
şi mă tem.
 

Şi totuşi e stare de veghe
 Şi totuşi murim repetat 
Şi totuşi mai cred în pereche 
Şi totuşi ceva sa-ntâmplat.

Pretenţii nici n-am de la lume
Un pat, întuneric
şi tu
Intr
ăm în amor fără nume
Fiorul ca fulger c
ăzu.
 
Motoarele lumii sunt stinse
Re
ţele pe căi au căzut
Un mare pustiu pe cuprins e
Treze
şte-le tu c-un sărut.
 
 

Acum te declar Dumnezee
Eu însumi m
ă simt Dumnezeu
Continu
ă lumea femeie
Cu plozi scri
şi în numele meu.

Afar
ă roiesc întunerici
Aici suntem noi lumino
şi
Se ceart
ă-ntre ele biserici
Făcându-
şi acelaşi reproş.
 

Şi tu şi iubirea există
Şi moartea există în ea
Îmi place mai mult când e
şti tristă
Tristeţea, de fapt, e a ta.

Genunchii mi-i plec pe podele
Cu capul m
ă sprijin de cer,
Tu e
şti în puterile mele,
De
şi închiziţii te cer.

Ce spun se aude aiurea,
 

-ntorc la silaba dintâi,
Pr
ăval peste tine pădurea:
Adio, adic
ă rămâi.
 

Şi totuşi există iubire 
Şi totuşi există blestem
Dau lumii, dau lumii de
ştire
Iubesc, am curaj
şi mă tem.


Adrian Paunescu (1943 - 2010)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu